KLASSISK YOGA FLYT

 

«Klassisk yoga flyt» skiller seg fra «klassisk yoga» ved at øvelsene linkes sammen til flytsekvenser.

  • Fysiske stillinger (asanas): Du lærer både dynamiske og statiske stillinger som gir bedre styrke, smidighet og balanse. Du løser opp i stivhet og spenninger i kroppen.
  • Pusteøvelser (pranayama): Pusten speiler tilstanden i kroppen vår og ved å bli mer bevisst på pusten kan du blir bedre kjent med deg selv, fysisk og psykisk. Du lærer ulike pusteteknikker, både for avspenning, men også til bruk i de fysiske stillingene. Pusteøvelsene hjelper deg til å utvikle en dypere og mer uanstrengt pust.
  • Meditasjon: Du lærer meditasjonsteknikker for å fokusere i øyeblikket. Yoga handler om tilstedeværelse, det å være her og nå.

 

  • Avspenning: Klassen starter og avsluttes med en god avspenning. Avspenning hjelper deg å gi slipp på spenninger og hengi deg til en dyp ro.

Klassisk yoga flyt er delt inn i nivå 1, 2-3 og 4. På de ulike nivåene blir du gradvis kjent med flere typer fysisk øvelser, pusteøvelser og meditasjonsteknikker. Nivå 1 er selvfølgelig mindre krevende enn nivå 4, men uansett hvilket nivå du befinner deg på får du personlig veiledning ved behov. Øvelsene kan tilpasses enten ved å gjøre de lettere eller å gjøre de mer utfordrende.

Yoga kan bidra til at du føler mer velvære og harmoni med deg selv og omgivelsene.

Velkommen til kurs J