YOGA FOR GRAVIDE

 

Svangerskapet er en tid for endringer, en tid hvor du bør ta ekstra godt vare på deg selv og barnet i magen. Gjennom gravidyoga forbereder du deg både kroppslig og mentalt og lærer hvordan du kan hjelpe deg selv. Eventuell angst og uro kan dempes og du kan oppleve større trygghet på at din kropp kan gjennomføre en fødsel.

 

Du lærer:

  • Øvelser for styrke, smidighet og avspenning
  • Pusteøvelser
  • Bekkenbunnsøvelser
  • Terapeutiske øvelser for plager i svangerskapet
  • Hvordan du kan påvirke nervesystemet gjennom pust og avspenning
  • Hormonet Oxytocin sin påvirkning i fødsel
  • Smertehåndtering
  • De ulike fasene i fødsel
  • Fødselsforberedende øvelser
  • Fødestillinger
  • Hva partner kan hjelpe til med under fødselen

Pust og avspenning er essensielt i en fødsel. Gjennom de ulike teknikkene lærer du hvordan du kan spenne av og fokusere i øyeblikket. Under fødselen kan pusten hjelpe deg til å møte smerten, i stedet for å kjempe imot den.

Det vil bli gitt individuell veiledning ved behov, alt etter hvor i graviditeten du befinner deg og om du eventuelt har noen plager. Har du aldri trent yoga før anbefaler jeg å vente til du er ferdig med første trimester.

 

Du har mulighet til å bestille en individuell samtale og holdningsundersøkelse i forkant av gruppeoppstart.

 

Eget kurskompendium inngår.

 

Velkommen :)

 

TILBAKEMELDINGER FRA TIDLIGERE KURSDELTAGERE:

"Gravidyogaen ga meg energi i svangerskapet, da der ble en avkobling fra hverdagen. Pusteteknikkene jeg lærte på yogatimene var viktig for meg under fødselen for å komme gjennom riene. Anbefaler å delta på dette". Hilsen ei som ble mamma i 2017

 

"Gravidyoga skapte en helt egen nærhet til barnet i magen som en fin egen kosestund. Jeg lærte meg nyttige verktøy for å håndtere kynnere i svangerskapet. Kroppen min ble forberedt til å stå i det uforberedte som en fødsel er, pusten hjalp meg til å klare å stå igjennom rier og gravidyoga gav meg en opplevelse av å gå inn i det ukjente på en tryggere måte. Det var den beste investeringen underveis i mine 2 svangerskap".

Kristin, mamma til 2.

  

"Veldig deilig med egentid i en litt hektisk hverdag og å få ro til bare å fokusere på magen og meg selv". Mamma 2018

"Jeg anbefaler Stine sitt kurs på det varmeste. Stine har en unik ro og formidlingsevne og er flink til å veilede deltakerne gjennom øvelsene. Kurset er også tilpasset/egnet for de som ikke har noe erfaring med yoga - slik som meg. Under fødselen brukte jeg aktivt pusteteknikker jeg hadde lært, og det var til god hjelp. Det var også hyggelig å møte likesinnede, som jeg fortsatt har kontakt med."

-Liv Hilde Muri.